Uncategorized

Zakup mikrofonu


Drodzy słuchacze!

Dostałem wczoraj propozycję udzielenia wywiadu dla serwisu Kontestacja, który miałby się ukazać w trakcie świąt. Niestety z przyczyn technicznych nie jestem w stanie prowadzić rozmów przez Skype. Przyczyną tego jest moja fatalnej jakości karta dźwiękowa. Najrozsądniejszym rozwiązaniem jest zakup mikrofonu pojemnościowego na USB, który rozwiąże wszystkie problemy techniczne.

Budżet, jaki muszę zebrać to co najmniej 200zł na dobrej jakości mikrofon, lub 300zł na mikrofon jeszcze lepszej jakości.

Gdyby ktoś z Was chciał się dorzucić i zrobić mi świąteczny prezent, byłbym bardzo zobowiązany 🙂

Oczywiście zakup mikrofonu na potrzeby jednorazowego wywiadu mijałby się z celem, więc myślę nad tym, że gdyby byli chętni do takiego projektu, to raz w miesiącu moglibyśmy organizować konferencje na Skype i wspólnie recenzować jakieś wcześniej wybrane piwo.

Jeżeli chcecie zainwestować w rozwój podcastowego studio oraz w nowe pomysły na audycje, to zapraszam serdecznie pod ten adres https://opiwie.wordpress.com/wesprzyj-podcast/.

Z góry wszystkim dziękuję! 🙂

8 thoughts on “Zakup mikrofonu

    • Obecnie nagrywam dyktafonem, który faktycznie jest bardzo dobry, jednak nie mogę go podłączyć do karty dźwiękowej.
      Miałem kiedyś kartę Tascam 122L i do niej próbowałem podłączyć dyktafon – zupełnie nie zdało to egzaminu. O tej wbudowanej w laptopa to już w ogóle nie warto mówić.

  1. I jeszcze jedno. Możesz mieć supermikrofon, a Skype i tak ci popsuje dźwięk. To nie kwestia karty dźwiękowej, ale Skypea, który obniża jakość dźwięku.

  2. Pingback: Podcastofon – Daj na piwo… Bania prosi!

  3. Ja mam Maca mini, który nie ma wejścia mikrofonowego tylko wejście liniowe. Różnica jest taka, że wejście mikrofonowe ma wzmacniacz mikrofonu bez zasilania, a liniowe tego wzmacniacza nie ma.
    Ale zrobiłem obejście – jakie?
    Podłączam zooma H1 do wejścia liniowego przez wyjście z zooma na słuchawki – odsłuchowe.
    Świetnie wzmacnia dźwięk spróbuj takiego rozwiązania, a i jakość jak z zooma 🙂

    Pozdrawiam

    • Próbowałem tak zrobić zarówno na karcie wbudowanej w laptopa oraz na karcie zewnętrznej. Niestety ja nie mam wejścia liniowego, a zwykłe mikrofonowe i nie sprawdza się u mnie to rozwiązanie.

  4. A czy mikrofon pojemnościowy [niezależnie od rodzaju, firmy mikrofonu] nie potrzebuje doładowania od karty? Tzn jeśli podepne taka pojemnosciowy czy to do karty czy to do jakiegośnędznego dyktafonu to on bedzie sam dzialal bo jakby sam się zasila ?

    • Mikrofon pojemnościowy potrzebuje przedwzmacniacz, który da mu +48V. Wtedy działa i trzeba go podłączyć do porządnej karty dźwiękowej. Ale mikrofon, który ja kupiłem jest na USB, czyli ma w sobie wbudowaną kartę dźwiękową, a zasilanie czerpie właśnie z portu USB.

      Tak wygląda
      Tak brzmi

Skomentuj

