Uncategorized

Odcinek 36–Erdinger Dunkel


100_3680

Ciemne piwo pszeniczne, które dzisiaj omawiam jest dosyć nietypowe. Dlaczego? Tego dowiecie się z odcinka. Po rozwinięciu wpisu znajdziecie kilka zdjęć. Zapraszam do słuchania. Długość odcinka 19:34.

Pobierz odcinek!

100_3624100_3643100_3669100_3670100_3661

9 komentarzy do “Odcinek 36–Erdinger Dunkel

      • Co do szklanek, osobiście najbardziej mi się Paulanera podobają, z takim jakby kręconym wzorem na szkle u podstawy, da się coś takiego spotkać w piwiarniach marek Grupy Żywiec.

      • U mnie wszystkie te pokale stoją na półeczce obok siebie: Franziskaner, Erdinger, Paulaner 🙂

  1. Miałem na święta w prezencie zestaw Erdingera – jeden ciemny, jeden jasny, i podstawka. Ktoś się chyba za to aż 3 dychy jak nie więcej wykosztował, ale mi w sumie zależało głównie na szklance, bo nie miałem żadnej do Weizena. Tak czy inaczej, to piwo nie jest złe według mnie, i można by je kupować gdyby kosztowało – jak w Niemczech – tanio, ale dobre też szczególnie nie jest, więc płacenie za niego dużych pieniędzy nie należy do najlepszych interesów. O ile pamiętam, ciemna pszenica posmakowała mi bardziej, bo ta jasna była raczej nijaka; ot, taka trochę wodnista, kwaskowata, bez charakteru. Chociaż prawdopodobnie bardzo by mi smakowała schłodzona w upalne lato.

  2. Piłem to piwo ostatnio, niezła piana z bardzo zróżnicowanymi babelkami od drobnych do bardzo dużych. Sam płyn też wygląda ładnie i ciekawie pachnie.
    Ciemna pszenica to ciekawe połączenie, jednak to piweczko takie raz na jakiś czas. Taki Guinnesik tylko wodnisty bym powiedział w skrócie.

  3. Właśnie piję ;)… i koło Guinesa to to nawet w sklepie nie stało- serio.
    A i w smaku to tez nie G. i podobnym niemu.Piana oki, jest wieeelka ;).
    ps. w pubach dobrzy barmani na pianie Ginnessa(z kija) zrobia wzorki(koniczynka lub „S” w np Gravity Pub w Ginness Store House-najwyzej położony pub w Dublinie. Na tym sie nie uda).
    ps2.Niemiec dał mi tipsa co do picia Weissbrau’w. Mianowicie do pokala(tak ten baaaardzo wysoki-są takie w Ikei) wrzycał kilka(z 10szt.) ziarem ryżu i dalej browar. Dlaczego ? Dokładnie nie wiem, zle powodowały one ciagłe wydzielanie sie bąbelków.

Dodaj komentarz