Uncategorized

Odcinek 93 – Dymy marcowe


Pinta Dymy marcowe (2 of 5)

Dymy marcowe to wędzone piwo marcowe. Najpopularniejszym przedstawicielem tego gatunku jest Schlenkerla marzen, ale Dymy wcale jej nie ustępują. Posiadają delikatniejszy dymiony aromat i to powoduje, że piwo z browaru Pinta ma wyższą pijalność. Gdybym miał dokonać wyboru pomiędzy tymi dwoma piwami, to z większą przyjemnością wypiłbym Dymy marcowe. Bo są genialnym piwem! Moim gościem był Artur Radomyski. Długość odcinka 30:22.

Pobierz odcinek!

Podkład muzyczny: Manu Cornet – Tracks (Other Silk Roads).

Subskrybuj w iTunes!

Pinta Dymy marcowe (1 of 5)Pinta Dymy marcowe (3 of 5)Pinta Dymy marcowe (4 of 5)Pinta Dymy marcowe (5 of 5)

9 komentarzy do “Odcinek 93 – Dymy marcowe

  1. Bardzo udane piwko. Piłem jakiś czas temu ale pamiętam, że przez cały czas wyczuwałem zarówno w smaku jak i zapachu taki „słodkawy bekon” (a raczej chipsy bekonowe;p). Minus niewątpliwie piana… u mnie praktycznie żadna. Myślę też, że mój egzemplarz stracił trochę na walorach przez temperaturę picia (wyciągnąłem go z szafy a nie lodówki).

      • Mateusz przeginasz:) Schlenkerla wygrywa pod każdym względem: intensywności smaku, bogactwa aromatu i przede wszystkim – treści. Dymy Marcowe uważam za najsłabsze piwo z ostatnich premier Pinty z jednego powodu – nie czuć w ogóle „marcowej” podstawy – pierwsze moje wrażenie mówiło mi, ze to czeska tmava 10 z dodatkie słodu wędzonego.

      • W zależności od tego, czego w piwie pożądamy, taki będziemy mieć wynik starcia Dymy vs Schlenkerla. Dla mnie niemieckie piwo jest bardzo dobre, ale nie wypiję go więcej niż 1 butelkę, ponieważ jest zdecydowanie degustacyjne. Dymy są bardzo pijalne i między innymi to dla mnie jest wielką zaletą.
        Nie każdy musi się zgodzić z moją oceną i nikogo do niej nie będę przekonywał. Zresztą po to są komentarze, żeby tak jak Piotrek, napisać, że ma się inne zdanie 🙂

  2. Ok dostałem w końcu wznowioną edycję i piwko jest bardziej niż OK. Najlepsze z ciemnych piw Pinty, dla mnie nr 3 po Koniec Świata i Dyniamit.
    Jak ktoś nie przepada za ciemnymi niech raczej unika, albo bożonarodzeniowe porównanie, jak nie lubisz kompotu z szuszu – unikaj 🙂

Dodaj komentarz